loading...
کامپیوتر سرا
محمد مسعود ناصری بازدید : 62 شنبه 03 اردیبهشت 1390 نظرات (0)
-آموزش مرورگر IE

يكي ديگر از امكانات محيط IE استفاده از ابزار Fovarite مي باشد.
تصور كنيد كه شما در داخل اينترنت ، به گشت و گذار در سايتهاي مختلف مشغول مي باشد. دراين حين ممكن است كه با سايتها و يا صفحاتي برخورد نماييد كه براي شما به هردليلي جالب و جذاب باشد، طبعا يادداشت نمودن آدرس آن دريك دفترچه، مشكلات خاص خود را به همراه خواهد داشت،چرا كه ممكن است كه درصورتي كه آدرس آن سايت بسيار طولاني باشد، شما در هنگام يادداشت نمودن آن، دچار بي دقتي شده وذخيره آن در دفترچه شما به درستي صورت نگيرد و دليل ديگر آنكه يادداشت نمودن آدرس اينگونه سايتها هنگام كار با اينترن زمان نسبتا زيادي از شما را گرفته و طبعا كار خسته كننده اي خواهد بود، لذا استفاده از اين قابليت IE مشكل شما را به خوبي مرتفع مي سازد.

براي شروع كار فرض نماييد كه وارد سايتي به نام Yahoo شدهايد و امكانات اين صفحه براي شما جالب وده و تمايل داريد كه آدرس آن را در داخل محيط IE خود ذخيره نماييد تا هرگاه كه تمايل داشتيد به سرعت بتوانيد، بدون به خاطر سپردن آدرس آن، به آن سايت مراجعه نماييد.
براي اين منظور ، منوي Favorites را در نوار منو انتخاب نموده و سپس گزينه Add Favorites را انتخاب نماييد، تا پنجره مربوطه ظاهر شود . سپس در داخل كادر متني ، مي توانيد نام سايت را وارد نماييد، البته دقت كنيد كه معمولا نام عنوان سايت به صورت پيش فرض در داخل اين كادر نوشته خواهد شد و در صورتي كه دليل قانع كنندهاي نداريد! بهتر است كه از همان نام پيش فرض استفاده نماييد. دراين لحظه شايد تنها كاري كه بايستي انجام دهيد،انتخاب دكمه OK باشد، ولي چند لحظه دست نگاه داريد! انجام اين عمل در دراز مدت شما را با حجم نسبتاً زيادي اسم در ليست مربوطه مواجه مي سازد، لذا بهتر است كه اين عمل را همراه با طبقه بندي موضوعي انجام دهيد. براي اين منظور قبل از انتخاب دكمه OK، دكمه Create It را انتخاب كرده تا پنجره مربوطه به صورت تكميل شده، نمايان شود. در كادر ليست سمت چپ اسامي پوشه هاي از پيش تعريف شده را ملاحظه خواهيد كرد درصورتي كه سايت مورد نظر، در داخل هريك از پوشه هاي موجود قابل طبقه بندي باشد ، تنها كافي است كه بر روي عنوان موجود در داخل كادر ليست، كليك كرده تا انتخاب شود. دقت كنيد كه در كنار بعضي از گزينه هاي كادر ليست، به صورت درختي، يك علامت بعلاوه وجود دارد واين بدان معني مي باشد كه اين طبقه خود به طبقات ديگري تقسيم شده است و شما مي توانيد به راحتي آدرس سايت مورد نظر خود را درطبقه دلخواه قرار دهيد و اما حالتي كه طبقه مناسبي جهت قرار دادن آدرس سايت مورد نظر وجود نداشته باشد:

دراين صورت تنها كافي است كه پايين ترين طبقه مرتبط موجود را در ليست انتخاب نموده و سپس بر روي دكمه New Folder كليك نماييد.
دراين مثال بهتر است كه ابتدا بر روي پوشه Favorites كليك كرده تا اين پوشه به عنوان ريشه انتخاب شود سپس دكمه New Folder را انتخاب نموده تا پنجره ديگري ظاهر شود. در اين پنجره در كادر متني موجود نام پوشه(طبقه) مورد نظر را وارد نماييد به عنوان نمونه از نام Search Engines استفاده نموده و سپس دكمه OK را انتخاب كنيد. خواهيد ديد كه در داخل پوشهFavorites پوشه ديگري به نام Search Engines ايجاد مي شود. مجدد برروي پوشه Search Engines كليك كرده تا انتخاب شده و مجددا بر روي دكمه New Folder كليك كنيد تا پنجره مربوطه ظاهر شود. سپس در داخل كادر متني آن عبارت The Bests را تايپ نموده و سپس دكمه OK را انتخاب نماييد، خواهيد ديد كه در كنار عبارت Search Engines يك علامت بعلاوه ظاهر شده كه با انتخاب آن، پوشه The Bests به عنوان فرزند آن نمايان مي شود. حال پوشه The Bests را انتخاب نماييد . تنها عملي كه شايد لازم باشد قبل از انتخاب دكمه OK انجام دهيد، فعال نمودن كادر تاييد مربوط به Make Available Offline مي باشد . با انتخاب اين كادر، شما قادر خواهيد بود كه درحالت Offline (يعني در زماني كه به اينترنت متصل نمي باشد) نيز از محتواي صفحه مربوطه استفاده نماييد. حال برروي دكمه OK كليك نماييد، بدين ترتيب آدرس سايت Yahoo درمحل مورد نظر قرار داده خواهد شد. حال تصور كنيد كه پس از سپري شدن چندين روز، تمايل به جستجو در اينترنت داشته و مي خواهيد اين عمل را از طريق سايت Yahoo انجام دهيد و آدرس اين سايت را نيز فراموش كردهايد!!! براي اين منظور بايستي ابتدا وارد منوي Favorites شده و در داخل آن نيز ، زير منوي Search Enginesرا انتخاب نموده تا زير منوي ديگري ظاهر شود، سپس زير منوي The Bests را انتخاب نموده تا منوي ديگري ظاهر شود، در داخل آن گزينه Yahoo را انتخاب نماييد، با اين عمل برنامه IE به راحتي شما را به سايت موردنظرتان رهنمون مي سازد

روش ديگري كه براي اين منظور در داخل برنامه IE در نظر گرفته شده است، استفاده از ابزار Favorites كه هم اكنون به صورت فرورفته نمايان مي باشد، كليك نموده تا پنجره مربوطه محو گردد تا اين لحظه درمورد ساخت و طبقه بندي مطالبي را عنوان نموديم، ولي در صورتي كه بخواهيد كه اشياء موردنظر خود را حذف ، تغيير نام و يا حتي تغيير مكان دهيد، بايستي كه ابتدا منوي Favorites را نوار منو انتخاب كرده و سپس گزينه Origanize Favorites را انتخاب نموده تا پنجره ديگري ظاهر شود. دراين قسمت مي توانيد شيء مورد نظر خود را كه در ليست سـمـت راسـت قـرار دارد، انـتـخـاب نـمـوده و سپس در جهت حذف، تغييرنام، ايجاد شيء جديد در داخل آن و يا انتقال آن به شيء ديگر به ترتيب از دكمه هاي Create Folder,Rename, Delete,Move to Folder استفاده نماييد. به اين ترتيب شما مي توانيد در جريان گشت وگذار اينترنتي خود، سايتهاي مورد علاقه خود را به صورت طبقه بندي شده گروه بندي نموده و در هر زمان به راحتي به آدرس مورد علاقه خود مراجعه نماييد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    تست
    تست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 162
  • بازدید کلی : 6,346
  • تبادل لينک
     تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک  ابتدا مارا با عنوان <b><span lang='en-us'>بزرگترین و بروزترین مرجع دانلود </span></b> وآدرس <b> <span lang="en-us">http://naseri.rozblog.com </span>
    </b>
    لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما  لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.
    </font>
    </p>