loading...
کامپیوتر سرا
محمد مسعود ناصری بازدید : 89 شنبه 03 اردیبهشت 1390 نظرات (0)
آموزش مرورگرIE
يكي ديگر از امكانات محيطIE استفاده از ابزار History مي باشد.

به طور كلي هرگاه كه شما وارد سايتي شده ودرصفحات آن شروع به گشت وگذار مي نماييد، اطلاعات مربوط به آدرس سايت و مرور شده در داخل History و اطلاعات مربوط به متن ، موزيك، صفحات، تصاوير و... در داخل پوشهTemporary Internet Files كه در داخل پوشه ويندوز قرار دارد، جاي ميگيرد و بدين ترتيب شما قادر خواهيد بود كه به صورت Offline(درحالي كه به اينترنت متصل نمي باشيد)به اين صفحات رجوع نموده واز آنها استفاده نماييد.

براي اين منظور كافي است كه برروي دكمه History كه در نوار ابزار قرار دارد، كليك نموده تا يك پنجره در سمت چپ برنامه IE ظاهر شود. سپس قادر خواهيد بود تا بر روي عناوين آن كه عموما عبارتند از: امروز، اسامي روزهاي هفته، يك هفته قبل، دو هفته قبل وغيره، كليك نموده و در داخل آنها نام سايت موردنظر را كه قبلا به آن مراجعه نموده ايد انتخاب كرده و سپس بر روي نام صفحهاي كه قبلا در داخل آن سايت به آن مراجعه نموده ايد، كليك كرده تا اطلاعات مربوط به آن روي صفحه IE نمايان شود.
در بالاي پنجره History، يك دكمه كركره اي به نام View قرار دارد كه شما پس از انتخاب آن، مي توانيد نحوه به نمايش درآمدن اطلاعات Offline را مشخص نماييد. البته همانگونه كه مطرح گرديد، به صورت پيش فرض اطلاعات برحسب تاريخ نمايش داده مي شود و شما مي توانيد برحسب نام سايتها، نام سايتهايي كه بيشترين مراجعه به آنها را داشته ايد و حتي به ترتيبي كه همان روز در اينترنت كاوش نموده ايد را مشخص نماييد. حال اجازه دهيد كه امكان جذابتر ديگري را كه در محيط IE وجود دارد را با يك سناريو توضيح دهيم: تصور كنيد كه اطلاعات موجود در داخل History شما به شدت زياد شده است و شما در طي گشت وگذار خود در داخل اينترنت درهفته هاي گذشته، به صفحات جالبي در زمينه هاي پزشكي دست پيدا كرده ايد، حال يكي از دوستان شما به منزل شما آمده و اطلاعاتي در اين زمينه از شما طلب مي كند، حتي اگر بدانيد كه در چه تاريخي به چنين صفحاتي مراجعه نمودهايد، گشتن در داخل سايت History زمان نسبتاً زيادي از شما را خواهد گرفت، لذا براي حل اين مشكل، تنها كافي است كه در بالاي سمت راست پنجره History روي دكمه Searchكليك نموده تا ظاهر آن صفحه درجهت جستجو تغيير نمايد حال تنها كافي است كه در داخل كادر متني ظاهر شده، كلمه مورد جستجوي خود را ( مثلاMedical ) تايپ نموده و سپس بر روي دكمه Search Now كليك نماييد، پس از سپري شدن مدت زماني نه چندان زياد! تمامي عناوين صفحاتي كه در داخل عنوان و متن آنها چنين كلمه اي وجود داشته باشد و شما نيز قبلا به آن صفحات مراجعه نموده باشيد، در زير دكمه جستجو ظاهر مي شوند و شما به راحتي قادر خواهيد بود كه تنها در اين ليست ايجاد شده، به دنبال صفحه مرتبط گشته و به سرعت، به نتيجه مطلوب خود نائل آييد.
براي بستن اين پنجره نيز همانند، پنجره Favorites كه در شماره قبل به آن پرداختيم، كافي است كه برروي علامت ضربدر موجود دربالاي سمت راست پنجره History كليك نموده و يابرروي دكمه History كه در نوار ابزار قرار دارد و هم اكنون به صورت فرورفته نمايان شده است، كليك كرده تا اين پنجره محو گردد.

حال ممكن است از خود سوال نماييد كه چگونه مي توان زمان وحجم اطلاعاتي كه به صورت Offline در سيستم وجود دارد را افزايش يا كاهش داد؟
سوال خوبي است براي منظور بايد ابتدا وارد منوس Tools شصده و سپس گزينه Internet Options را انتخاب نماييد تا يك پنجره ظاهر شود. در قسمت General، ودر زير قسمت History مي توانيد تعداد روزهايي كه تمايل داريد اطلاعات مربوط به آدرس سايتها و صفحات اينترنت در داخل آن ذخيره شوند را تغيير دهيد، مي توانيد اين عدد را به مثلا 90 روز تغيير داده،تا بدين ترتيب آدرس تمامي سايت ها و يا صفحاتي را كه در طي 90 روز به آن مراجعه مي نماييد را در آرشيو خود داشته باشيد البته دقت كنيد كه پس از سپري شدن مثلا 95 روز، شما ديگر به آدرسهاي 5 روز اوليه دسترسي نخواهيد داشت، چرا كه شما با تنظيم اين گزينه به 90 روز در واقع به IE مي فهمانيد كه آرشيوي از آدرس هاي مراجعه شده را تا حداكثر 90 روز در داخل خود ذخيره نمايد.

همانگونه كه در جملات بالا تلويحا به آن اشاره شد، در واقع وظيفه اصلي History تنها نگهداري آدرسهاي مراجعه شده است كه شما زماني را براي آن تعيين مي نماييد و نه اطلاعات كامل صفحات مربوط به آن! چرا كه ممكن است، شما در داخل History بر روي آدرس صفحه اي كليك نموده و به جاي ظاهر شدن اطلاعات مربوط به آن صفحه، پنجره اي ظاهر شود كه در آن از شما خواسته شود كه براي بارگذاري اين صفحه، مجددا به اينترنت متصل شويد .پس وظيفه نگهداري اطلاعات صفحات با چه كسي است ؟!
در داخل پنجره Internet Options ودرقسمت General ودر زير قسمت Temperary Internet Files دكمهاي به نام Settings قرار دارد، بر روي آن كليك نموده تا پنجره ديگري ظاهر شود در داخل پنجره ، شما قادر خواهيد بود تا حداكثر اندازه اطلاعاتي كه قادر خواهيد بود تا در هنگام Offline به آن مراجعه نماييد را ملاحظه نموده و يا تغيير دهيد، درصورتي كه درآيوي كه Windows را در داخل آن نصب شده است، به اندازه كافي فضاي خالي داشته باشد، مي توانيد اين عدد را كه برحسب مگابايت مي باشد را افزايش دهيد. برافزايش دادن عدد مذكور، شانس شما براي عدم مواجه شدن با پنجره اتصال مجدد به اينترنت بسيار بالا خواهد رفت، چرا كه شما علاوه بر داشتن آدرس سايت با آدرس صفحه مورد نظر در داخل History، اطلاعات مربوط به آن صفحه را نيز كه شامل متن، صدا، تصوير و غيره مي باشد را نيز بر روي سيستم خود خواهيد داشت در داخل اين صفحه سه دكمه ديگر نيز وجود دارد : يكي از آنها به نام View Obiects وظيفه نايش داده اصطلاحا Plug Inهاي نصب شده برروي برنامه IE را برعهده دارد.
درمورد Plug Inهاي در شماره هاي بعد به تفصيل بحث خواهيم نمود، ولي در اينجا تنها كافي است كه متذكر شويم كه برنامه IEقادر است كه به برنامه هايي كه توسط شركتهاي ديگر براي محيط IE طراحي شده اند و اصطلاحا به صورت يك ابزار در آمده اند، مجهز شوند و شايد يكي از معروفترين آنها Shockwave Flash Object باشد كه شما را قادر مي سازد تاصفحاتي كه مجهز به متحرك سازي اينترنتي با همان فلش مي باشند را به راحتي ملاحظه نموده و لذت ببريد. بد نيست كه بر روي اين دكمه كليك نموده و وجود چنين Plug In را در سيستم خود بررسي نماييد. دكمه ديگري كه به نام View Files معروف است، همان دكمه اي است كه با زدن آن پنجره مربوط به فايلهاي Temperary Internet Files ظاهر شده و شما مي توانيد آنها را ملاحظه نماييد. همانگونه كه عنوان شد، بالا بردن اندازه فضاي فايلهاي موقت اينترنتي، شانس شما را براي ديدن صفحاتي كه قبلا به آنها مراجعه نموده ايد درحالت Offline بالا مي برد، ولي همانگونه كه اشاره شد، اين پوشه در داخل پوشه اصلي ويندوز قرار دارد ودرصورتي كه ديسك خواني كه پوشه ويندوز را درخود جاي داده است، از فضاي كافي برخوردار نباشد، بالا بردن اين عدد ممكن است كه براي رايانه شما مشكلات عديده اي مانند قفل كردن سيستم به همراه داشته باشد. با توجه به نكات فوق،جالب است بدانيد كه شما مي توانيد با استفاده از دكمه سوم كه همان Move Folder مي باشد، پوشه Temperary Internet Files را به درايو ديگري كه فضاي خالي نسبتا زيادي دارد، منتقل نماييد، لازم به ذكر است كه پس از انتقال، ويندوز از شما مي خواهد تا سيستم خود را مجدداً راه اندازي نماييد، لذا بهتر است كه قبل ازانجام اين عمل، تمامي برنامه هاي باز خود در ويندوز را بسته و سپس به انجام اين عمل بپردازيد. هماهنگونه كه شايد بارها در اينترنت ديده باشيد، صفحات اينترنتي غالبا در حال تغيير و تحول مي باشند، نمونه بارز آن را مي توان در سايتهاي خبري به وفور مشاهده كرد چهار دكمه درايويي كه در بالاي اين پنجره قرار دارند، نحوه به روز رساني صفحات Offline را مشخص مي سازند. گزينه اول به IE مي فهماند كه پس از اتصال به اينترنت و پس از مراجعه به هر صفحهاي كه قبلا به آن مراجعه نموده ايد و هم اكنون به صورت Offline در سيستم شما وجود دارد، در صورتي كه اين صفحه تغيير كرده است، مجدد بارگذاري شود. دكمه دوم به IE مي فهماند كه پس از اجرا شدن برنامه IE درحالي كه به اينترنت متصل مي باشيد، اين عمل صورت گرفته واين بار تمامي صفحات Offline به روز رساني شوند. دكمه بعد اين عمل را به صورت اتوماتيك انجام داده و سومين دكمه هرگونه به روزرساني را درهنگام اتصال به اينترنت متوقف مي سازد، مگر آنكه شما به صفحه Offline مراجعه نموده و كليد F5 صفحه كليد را زده تا صفحه مجددا به روز رساني شود. به كارگيري نكات فوق با توجه به كند بودن سرعت اينترنت در كشورمان، راندمان شما را در استفاده از اينترنت بسيار بالا خواهد برد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    تست
    تست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 161
  • بازدید کلی : 6,345
  • تبادل لينک
     تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک  ابتدا مارا با عنوان <b><span lang='en-us'>بزرگترین و بروزترین مرجع دانلود </span></b> وآدرس <b> <span lang="en-us">http://naseri.rozblog.com </span>
    </b>
    لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما  لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.
    </font>
    </p>